Por Belén Vázquez
A odisea municipalista que nos
agarda comeza, como a de Homero, co ruído dos cantos promovidos polos emerxentes
movementos asemblearios, cun paxe ao que tiveron que mandar á porra a gañar
notoriedade, algún novo personaxe que ridiculamente tenta lucir un traxe, e
moitos garaxes nos que as prazas que se venden son só para aparcar diferenzas.
De todos os cantos e contos
narrados cómpre rescatar unha pasaxe de estraña maxia - feminina e galega, non
só de cara á galería senón tamén de cara a algún que outro mal xestionado museo-
que tivo como protagonista do encanto a unha maga feiticeira chamada Circe.
Circe, dona e señora dun palacio
mozárabe alugado por horas, organizou un convite no seu centro de toma de cafés
e decisións, ao que algúns dos chamados pola divindade non tiveron a ben
acudir, coa escura pretensión de, unha vez que os tivera ben fartos, en todas
as acepcións da palabra, tocalos coa súa variña discursiva para que,
convertidos en porcos e metidos en vereas, comezaran a fozar nas redes que ela adoita
tecer para gañar adeptos.
Mais como a prudencia é unha
arte, non desas nas que te convidan a inauguracións senón das que hai que saber
ler, algún Euríloco que soubo ver sen ser visto, presto informou de todo o alí
acontecido, que máis que ser moito ou pouco o que está a ser é un acto vendido
como benvido polos tripulantes reconvertidos.
Si como escriben algúns, a fume
de perozo, do que se trata é de facer xogo, e como quen parte e reparte non
está interesada en ningunha das partes, é importante subliñar que ese "sentimentalismo
matildiano", creado ex profeso para
facer do símbolo da sorte o texto e pretexto dos fracasados, ten a súa orixe nunha
reintepretación afrancesada dos froitos que comeran os porcos enfeitizados, xa
que antes de existir uns naipes chamados trevos, xa existían outras cartas que
portaban un catro de landras.
Aínda que algúns xa queren dar a
partida por gañada, aínda faltan por saír ao tapete outros ases e figuras; e está
por ver si Hermes chega co reloxo de marca en hora a entregar a súa mensaxe e
algún Ulises, aínda perdido nesta odisea compostelá, é quen de recuperar co
aroma das rosas empuñadas, aos homes confinados e abarrotados nesas maltreitos
cortellos.
Puidera ser así, mesmo de outra
maneira... ao mellor é como dicía Homero, o dos Simpson: só porque non me
importe non significa que non entenda.
2 comentarios:
Xa estan os sociatas pelexando entre eles.
Bufff, eu non entendín nin papa!
Podería a autora ou alguén que o entendera facer un breve resumo sen 20 metáforas por liña?? grazas
Publicar un comentario